Για το εργοτάξιο του σταθμού μετρό "Ευαγγελισμός" της γραμμής 4

Τη φύτευση 324 δέντρων στο πάρκο Ριζάρη, τρία για καθένα από τα 108 δέντρα που θα κοπούν ή θα μεταφυτευτούν για την κατασκευή του σταθμού Ευαγγελισμού της γραμμής 4 προβλέπει η μελέτη της Ελληνικό Μετρό. Περαιτέρω, θα καταληφθεί 1,7 στρέμμα λιγότερο από το πάρκο σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, με τη μετακίνηση του εργοταξίου μέσα στην οδό Ριζάρη. Η μελέτη περιλαμβάνει λεπτομερώς και όλες τις κυκλοφοριακές αλλαγές.

Η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕΠΕΜ) για τον σταθμό Ευαγγελισμού παραδόθηκε στην Ελληνικό Μετρό στα τέλη Μαΐου (εκπονήθηκε από την εταιρεία LKD Consultants) και έχει κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση. Αντικείμενο της ΤΕΠΕΜ είναι η χωροθέτηση και η οργάνωση του εργοταξίου στο πάρκο Ριζάρη, κάτι που αποτέλεσε αιτία σύγκρουσης ανάμεσα στην Ελληνικό Μετρό και τον εφοπλιστή Νίκο Πατέρα (το πάρκο είχε διαμορφωθεί με χορηγία του Ιδρύματος Πατέρα, η έδρα του οποίου βρίσκεται σε διπλανό κτίριο). Η υπόθεση είχε καταλήξει στο ΣτΕ, το οποίο (απόφαση αρ. 2274/2023) δεν ακύρωσε την περιβαλλοντική αδειοδότηση του σταθμού, ζήτησε ωστόσο να καταβληθεί προσπάθεια για τον περιορισμό της επέμβασης στη βλάστηση του πάρκου Ριζάρη.

svg+xml;charset=utf-8,%3Csvg%20xmlns%3D%27http%3A%2F%2Fwww.w3

Παρότι το ΣτΕ δεν είχε αποφασίσει το «πάγωμα» των εργασιών, η Ελληνικό Μετρό ανέμενε δύο χρόνια την έκδοση της απόφασης (προφανώς για να μην «ανοίξει πόλεμο» η κυβέρνηση με τον εφοπλιστή) και πλέον επανασχεδίασε το εργοτάξιο, μειώνοντας την επέμβαση στο πάρκο. Πιο συγκεκριμένα:

-Ο χώρος που είχε δεσμευτεί για την κατασκευή του εργοταξίου του σταθμού ήταν αρχικά 6.545 τμ και βρισκόταν εξολοκλήρου στο πάρκο Ριζάρη. Τώρα το εργοτάξιο «μετακινείται» και καταλαμβάνει 4.817 τμ στο πάρκο Ριζάρη και 1.446 τμ στην οδό Ριζάρη.

- Η μετακίνηση του εργοταξίου έγινε με βάση κάποιους περιορισμούς: Οι σημαντικότερη είναι η διατήρηση της ελάχιστης δυνατής απόστασης ασφαλείας από τον υπάρχοντα σταθμό Ευαγγελισμό της γραμμής 3, η κάλυψη των προϋποθέσεων κατασκευής της σήραγγας της γραμμής 4 στο σημείο «συνάντησης» με αυτή της γραμμής 3. Και η δημιουργία της καλύτερης κατασκευαστικά σύνδεσης με τον υπάρχοντα σταθμό (οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται από τον έναν σταθμό στον άλλο με επικυρωμένο εισιτήριο).

-Με τη νέα θέση του σταθμού, θα κοπούν 23 δέντρα και 33 θάμνοι λιγότερα από το πάρκο.

-Όσον αφορά στο ισοζύγιο των δέντρων μετά τις παρεμβάσεις φυτοτεχνικής αποκατάστασης, η μελέτη προβλέπει ότι ο συνολικός πληθυσμός των δένδρων θα έχει τη σχέση 2:1 στην περιοχή χωροθέτησης των εργοταξιακών εγκαταστάσεων και 3:1 εντός του υπόλοιπου πάρκου Ριζάρη (δηλαδή κάθε 1 δέντρο που θίγεται, αυτό θα αντικαθίσταται με 2 δέντρα αν βρίσκεται εντός της έκτασης των εργοταξιακών εγκαταστάσεων, ή με 3 δέντρα αν βρίσκεται εντός του υπόλοιπου πάρκου Ριζάρη). Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον προβλέπεται ότι θα κοπούν ή μεταφυτευτούν 108 δέντρα, θα φυτεθούν 324 δέντρα και όσοι θάμνοι προϋπήρχαν (94).

Όσον αφορά τις κυκλοφοριακές αλλαγές:

• Η οδός Ριζάρη θα κυκλοφορείται από οχήματα μόνο στη κατεύθυνση από Βασ. Κωνσταντίνου προς Βασ. Σοφίας. Η καταργούμενη κίνηση των ΙΧ και λεωφορείων θα εξυπηρετείται μέσω της Βασ. Σοφίας και του κόμβου Βασ. Σοφίας – Βασ. Κωνσταντίνου.

• Οι δύο στάσεις λεωφορείων (μια ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας) επί της οδού Ριζάρη θα μετακινηθούν .

• Η έξοδος από το POLISPARK και το parking του Πολεμικού Μουσείου θα γίνεται με αριστερή στροφή προς τη Ριζάρη.

• Επί της οδού Ριζάρη (έξοδος από Παγκράτι) εξασφαλίζεται η λειτουργία δύο λωρίδων κυκλοφορίας με απαγόρευση της στάθμευσης σε αντίθεση με την υφιστάμενη κατάσταση που λόγω παράνομης στάθμευσης λειτουργεί μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας.

Να σημειωθεί ότι ο σταθμός Ευαγγελισμού είναι ο μόνος σταθμός της γραμμής 4 στον οποίο ακόμα δεν έχει γίνει απολύτως καμία εργασία, ούτε καν η περίφραξη του εργοταξιακού χώρου.

Διαβάστε περισσότερα στο Real Estate kathimerini.gr




BLUEKEY
BLUEKEY