Η γραμμή 4 φέρνει στο προσκήνιo «αδικημένες» συγκοινωνιακά περιοχές
Η σχέση της αγοράς ακινήτων με τα μέσα σταθερής τροχιάς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ερωτική». Η δημιουργία του μετρό στις αρχές της δεκαετίας του 2000 άλλαξε τα δεδομένα, δημιούργησε νέες αγορές σε νέες περιοχές, εκτίναξε τις τιμές και το «πλησίον σταθμού μετρό» στις αγγελίες αποτέλεσε το ακλόνητο επιχείρημα του κάθε ιδιοκτήτη που διεκδικούσε το κάτι παραπάνω από την πώληση ή ενοικίαση του ακινήτου του. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον ήλθε η ώρα για την επέκταση του μετρό. Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της κατασκευής της γραμμής 4 έχει ξεκινήσει.
Η νέα γραμμή θα ξεκινάει από το Αλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδί, μέσω Γαλατσίου, Κυψέλης, Λ. Αλεξάνδρας, Εξαρχείων, Κολωνακίου, Καισαριανής, Ιλισίων και Ζωγράφου. Μπορεί η νέα γραμμή να φέρει αυξήσεις τιμών στις περιοχές που θα εξυπηρετεί; Υπάρχουν τα περιθώρια για μια τέτοια εξέλιξη;
«Φυσικά και υπάρχουν», απαντά στο Bluekey ο κ. Λευτέρης Ποταμιάνος, επικεφαλής του μεσιτικού γραφείου «Ποταμιάνος Real Estate». «Οι περιοχές που δεν εξυπηρετούνταν από το μετρό δεν ήταν ποτέ στην πρώτη γραμμή της ζήτησης, είτε για αγορά είτε για ενοικίαση. Με τη γραμμή 4 αυτό θα αλλάξει ριζικά καθώς θα βελτιώσει αισθητά την πρόσβαση και θα περιορίσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Υπό μία έννοια, σε κάποιες περιοχές που είναι μέρος του κέντρου αλλά αποκομμένες από αυτό, η έλευση του μετρό θα αλλάξει τα δεδομένα», τονίζει ο κ. Ποταμιάνος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Γαλάτσι, μια περιοχή «αδικημένη» συγκοινωνιακά. «Η πρόσβαση αποτελούσε ανέκαθεν το μεγάλο πρόβλημα της περιοχής που ουσιαστικά εξυπηρετείται μόνο από κάποιες γραμμές λεωφορείων. Αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στις τιμές μίσθωσης όσο και πώλησης, σε μια περιοχή που έχει καλά χαρακτηριστικά, καθώς είναι κοντά στο κέντρο, συνορεύει με το Ψυχικό και διαθέτει απόθεμα κατοικίας καλής ποιότητας».
Σημαντικά περιθώρια ανόδου των τιμών εμφανίζει και η Κυψέλη όπου η έλευση του μετρό μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο μείγμα ενοικιαστών και αγοραστών, σε σχέση με αυτό που προσελκύει η περιοχή σήμερα.
Θετική επίδραση θα έχει η νέα γραμμή σε Καισαριανή, Ζωγράφου και Ιλίσια, καθώς πρόκειται για περιοχές που επίσης δεν έχουν καλές συγκοινωνίες, ενώ βρίσκονται σχετικά κοντά στο κέντρο της πόλης.
